Wychowanie chłopców
Słowa kluczowe:
wychowanie, chłopcyAbstrakt
Dominująca obecnie pedagogika opiera się na ułomnej, humanistycznej i ateistycznej wizji człowieka, zredukowanej do ciała, emocji i subiektywnych przekonań. Taka pedagogika podkreśla znaczenie ciała i popędów w wychowaniu, ale neguje znaczenie płci. Zgodnie z ideologią feministek i aktywistów gejowskich, uwzględnianie w wychowaniu różnic między chłopcami a dziewczętami zalicza się do zjawisk „niepoprawnych” politycznie. Feministki wierzą w to, że nie ma istotnych różnic w psychospołecznym funkcjonowaniu kobiet i mężczyzn, a aktywiści gejowscy zakładają, że kontakt z osobą tej samej płci może być równie satysfakcjonujący i wspierający w rozwoju, jak związek mężczyzny i kobiety. Tymczasem wolne od ideologii wychowanie chłopca i dziewczynki powinno się różnić, gdyż płeć oznacza specyficzny dla kobiet czy mężczyzn całościowy sposób bycia człowiekiem. Różnice płciowe nie ograniczają się jedynie do odmiennej budowy narządów rodnych, ale obejmują też odmienną budowę mózgu oraz odmienny sposób funkcjonowania w sferze cielesnej, psychicznej, moralnej, duchowej, społecznej i religijnej.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2011 Zeszyty Formacji Katechetów
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.