Problemy egzystencjalne w katechezie jako zagadnienie metodyczne

Autor

Słowa kluczowe:

Problemy egzystencjalne, katecheza

Abstrakt

W posoborowej koncepcji katechezy wiernej Bogu i człowiekowi zwraca się uwagę na kształtowanie dojrzałej postawy wiary poprzez wprowadzenie wychowanków w rozwiązywanie problemów egzystencjalnych w duchu Ewangelii. Interpretacja problemów egzystencjalnych w świetle Słowa Bożego winna doprowadzić uczniów w katechezie do życiowej decyzji. Katecheza, jako osobowe spotkanie z Bogiem, angażuje uczniów, którzy dokonują refleksji nad problemami swojego życia w kontekście rozwiązania zaproponowanego przez Boga. Katecheza spełni swe zadanie, jeśli dochowa wierności Bogu i człowiekowi. Katecheza odnosi się do problemów dotyczących człowieka, jego relacji do świata i jego relacji z innymi ludźmi. Dlatego problem musi być „obecny” w katechezie.

Bibliografia

Legaut M., L ́homme a la recherché de son Humanite, Paris 1973.

Majewski M., Egzystencjalna koncepcja człowieka a katecheza antropologiczna, RTK KUL (1973) z. 6.

Majewski M., Katecheza antropologiczna na tle współczesnych tendencji katechetycznych, Lublin 1977.

Materski E., Odpowiedzialność Kościoła za katechezę, Radom 1993.

Religionsunterricht gestern, heute, morgen, Stuttgart 1971.

Pobrania

Opublikowane

2011-03-10

Jak cytować

Łabendowicz, Stanisław. 2011. „Problemy Egzystencjalne W Katechezie Jako Zagadnienie Metodyczne”. Zeszyty Formacji Katechetów 41 (1):85-91. https://zfk.katecheza.radom.pl/index.php/zfk/article/view/573.

Numer

Dział

Formacja dydaktyczno-metodyczna

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>