Reklama w życiu dziecka
Słowa kluczowe:
Reklama, dzieckoAbstrakt
Odbiór treści reklamowych przez dziecko jest uzależniony od jego możliwości percepcyjnych i rozwoju emocjonalnego. Stąd wpływ reklamy na dziecko jest uwarunkowany wiekiem i poziomem jego rozwoju. W każdym jednak okresie rozwoju dziecka konieczna jest profilaktyka. Trudno ustrzec dziecko przed treściami reklamowymi, dlatego w kontaktach z reklamą dziecko nie powinno być osamotnione. Warto przygotowywać dzieci do właściwego odbioru reklam, które to działania spoczywają na rodzicach i wychowawcach.
Bibliografia
Adamczyk D., Sytnik-Czetwertyński J., Od filozofii do teologii. Rozważania o wartościach, Kielce 2007.
Arpad Kowalski M., Reklama dźwignią fałszu?, Warszawa 2000.
Bołoz W., Etyka w reklamie, w: Percepcja reklamy. Zagadnienia psychologiczne, red. A. Strzałecki, Warszawa 1998.
Braun-Gałkowska M., Reklama telewizyjna a dzieci, „Edukacja i Dialog” 5 (1997).
Juszczyk S., Komunikacja człowieka z mediami, Katowice 1998.
Kossowski P., Dziecko i reklama telewizyjna, Warszawa 1999.
Kossowski P., Reklama i dziecko – pedagogiczny wymiar zjawiska, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 8 (1997).
Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie, Kraków 1999.
Laszczak M., Psychologia przekazu reklamowego, Kraków 1998.
Leszczuk-Fiedziukiewicz A., „Kindermarketing” po polsku – reklama dla dziecka?, „Edukacja medialna” 1 (2000)
Lis M., Pozorne dobro, ukryte zło: edukacja komercyjna w mediach, „Horyzonty Wychowania” 4 (2005) (7).
Marcalik M., Dziecko w świecie reklamy, „Wychowanie na co dzień” 4-5 (2000).
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Etyka w reklamie, „L’osservatore Romano” 11 (1997).
Sareło Z., Media w służbie osoby. Etyka społecznego komunikowania, Toruń 2000.
Sobór Watykański II, Konstytucje, dekrety, deklaracje, Poznań 2002.
Wiścicki T., Reklama: wolność wyboru, wolność manipulacji, Warszawa 1997.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Zeszyty Formacji Katechetów

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.