Kryteria wyboru metody w katechezie
Słowa kluczowe:
katechezaAbstrakt
Katecheta, chcąc zainteresować uczniów oraz skłonić ich do myślenia i aktywnego udziału w zajęciach, powinien dobierać metody, które by uczniów motywowały, ożywiały a tym samym umożliwiały coraz bliższy kontakt z Bogiem. Żadnej, nawet najlepszej, metody nie można stosować wyłącznie, ponieważ powoduje u uczniów odczucie nudy, zmęczenie i apatię. Nie należy również stosować jakiejś nowej, oryginalnej metody bez skorelowania jej z celem, treścią katechezy i adresatami. Dlatego wydaje się słuszne i uzasadnione, by katecheta racjonalnie posługiwał się w katechezie metodami dobieranymi i zmienianymi w zależności od różnych kryteriów.
Bibliografia
Duksa P., Strategie skuteczności szkolnego nauczania religii w Polsce. Studium pedagogiczno-religijne w wymiarze interdyscyplinarnym, Olsztyn 2007.
Majewski M., Propozycja katechezy integralnej, Łódź 1978.
Materski E., Redemptor Hominis w katechezie, w: Jan Paweł II naucza, red. Z. Zdybicka, t. 5, Lublin 1992.
Mąkosa P., Kryteria doboru metod w katechezie, w: W poszukiwaniu nowych metod katechetycznych, red. H. Słotwińska, Lublin 2006.
Osewska E., Pluralizm metod stosowanych w katechezie, w: Dydaktyka katechezy, red. J. Stala, cz. II, Tarnów 2004.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Zeszyty Formacji Katechetów
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.