Edukacja religijna w procesie wychowania integralnego
Słowa kluczowe:
edukacjaAbstrakt
Potrzebna jest refleksja nad nowym rozumieniem edukacji religijnej, czyli taki rodzaj oddziaływań wychowawczych, kształtujących dojrzałą religijność, która pozwoli być fundamentem integralnego rozwoju człowieka. Relacja międzyosobowa katechety- wychowawcy i adresata religijnego przesłania jest miejscem i warunkiem głoszenia oraz dojrzewania w wierze. Nieodzowne stają się dzisiaj wiedza i umiejętności katechetów w zakresie komunikacji interpersonalnej, komunikacji grupowejjako warunek efektywnego wychowania religijnego, które w swej istocie jest aktem komunikacji dokonywującym się pomiędzy konkretnymi osobami.
Bibliografia
Blachnicki F., Kerygmatyczna odnowa katechezy, Warszawa 2005.
Charytański J., W kręgu zadań i treści katechezy, Warszawa 1992.
Lombaerts H., Komunikacja wiary dzisiaj, w: Komunikacja wiary w trzecim tysiącleciu, red. S. Dziekoński, Olecko 2000.
Majewski M., Antropologiczna koncepcja katechezy, Kraków 1995.
Olbrycht K., Religia a wspieranie rozwoju człowieka, w: Religia a sens bycia człowiekiem, red. Z. Zdybicka. Lublin 1994.
Panuś T., Główne kierunki katechetyczne XX wieku, Kraków 2001.
Zdybicka Z., Religia i religioznawstwo, Lublin 1992.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2009 Zeszyty Formacji Katechetów
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.