Edukacja religijna w procesie wychowania integralnego

Autor

  • Marceli Cogiel

Słowa kluczowe:

edukacja

Abstrakt

Potrzebna jest refleksja nad nowym rozumieniem edukacji religijnej, czyli taki rodzaj oddziaływań wychowawczych, kształtujących dojrzałą religijność, która pozwoli być fundamentem integralnego rozwoju człowieka. Relacja międzyosobowa katechety- wychowawcy i adresata religijnego przesłania jest miejscem i warunkiem głoszenia oraz dojrzewania w wierze. Nieodzowne stają się dzisiaj wiedza i umiejętności katechetów w zakresie komunikacji interpersonalnej, komunikacji grupowejjako warunek efektywnego wychowania religijnego, które w swej istocie jest aktem komunikacji dokonywującym się pomiędzy konkretnymi osobami.

Bibliografia

Blachnicki F., Kerygmatyczna odnowa katechezy, Warszawa 2005.

Charytański J., W kręgu zadań i treści katechezy, Warszawa 1992.

Lombaerts H., Komunikacja wiary dzisiaj, w: Komunikacja wiary w trzecim tysiącleciu, red. S. Dziekoński, Olecko 2000.

Majewski M., Antropologiczna koncepcja katechezy, Kraków 1995.

Olbrycht K., Religia a wspieranie rozwoju człowieka, w: Religia a sens bycia człowiekiem, red. Z. Zdybicka. Lublin 1994.

Panuś T., Główne kierunki katechetyczne XX wieku, Kraków 2001.

Zdybicka Z., Religia i religioznawstwo, Lublin 1992.

Pobrania

Opublikowane

2009-06-10

Jak cytować

Cogiel, Marceli. 2009. „Edukacja Religijna W Procesie Wychowania Integralnego”. Zeszyty Formacji Katechetów 34 (2):63-66. https://zfk.katecheza.radom.pl/index.php/zfk/article/view/717.

Numer

Dział

Formacja psychologiczno-pedagogiczna

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >>