Przesyłanie tekstów
Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem
Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.-
Zgłoszenie nie było wcześniej publikowane, ani nie było rozpatrywane przez inne czasopismo.
- Zgłaszany plik jest w formacie OpenOffice, Microsoft Word lub RTF.
- Tam, gdzie było to możliwe podano adresy URL.
- Odstęp między wierdzami 1,5, czcionka 12 - Times New Roman; ilustracje, obrazy, tabele są umieszczone w tekście w odpowiednich miejscach, a nie na końcu.
- Tekst jest zgodny z wymogami stylistycznymi i bibliograficznymi określonymi w Wytycznych dla autorów.
Formacja ludzka i chrześcijańska
Dotyczy permanentnej formacji ludzkiej i chrześcijańskiej. Obejmuje rozwój duchowy i osobowy nauczycieli religii.
Redaktor działu: Ks. prof. dr hab. Marek Chmielewski, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie (Polska)
Formacja doktrynalno-teologiczna
Dotyczy kształcenia z zakresu teologii systematycznej, moralnej oraz liturgiki.
Redaktor działu: Ks. dr hab. Sylwester Jaśkiewicz, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (Polska)
Formacja psychologiczno-pedagogiczna
Obejmuje pogłębienie wiedzy z pedagogiki, a także psychologii rozwojowej, wychowawczej i osobowości.
Redaktor działu: Ks. prof. KUL dr hab. Adam Maj, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie (Polska)
Formacja dydaktyczno-metodyczna
Dotyczy dydaktyki i metodyki szkolnego nauczania religii. Przybliża współczesne sposoby prowadzenia lekcji w procesie nauczania oraz różne sposoby zastosowania metod integracji grupowej i aktywizowania uczniów.
Redaktor działu: Ks. prof. UKSW dr hab. Rafał Bednarczyk, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (Polska)
Forum katechetów
Dział praktyczny, tj. dzielenie się doświadczeniem katechetów, prezentacje ciekawych konspektów katechez i scenariuszy inscenizacji. Zawiera także sprawozdania z ważniejszych wydarzeń katechetycznych.
Redaktor działu: Prof. UP dr hab. Dariusz Adamczyk, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie.
Recenzje
Przedstawia recenzje aktualnych publikacji dotyczących formacji katechetów i problematyki związanej z nauczaniem szkolnym katechezy.
Redaktor działu: Ks. dr Wojciech Wojtyła, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu (Polska)
Prawa autorskie
Zgodnie ze standardami określonymi dla czasopism naukowych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, redakcja uprzejmie prosi Autorów o ujawnianie informacji o podmiotach, które przyczyniły się do powstania publikacji (wkład merytoryczny, rzeczowy, finansowy etc.). Autorzy powinni w sposób przejrzysty i rzetelny prezentować rezultaty swojej pracy, niezależnie od tego, czy są jej bezpośrednimi autorami, czy też korzystali z pomocy wyspecjalizowanego podmiotu (osoby fizycznej lub prawnej). „Ghostwriting” to sytuacja, w której ktoś wniósł wkład w powstanie publikacji, bez ujawnienia swojego udziału jako jeden z autorów lub bez wymienienia jego roli w podziękowaniach zamieszczonych w publikacji); „guest authorship” to sytuacja, w której udział autora jest znikomy lub w ogóle nie miał miejsca, a pomimo to jest autorem/współautorem publikacji).
Aby zapobiec tym niepożądanym zjawiskom, stosownie do powołanych wyżej wytycznych MNiSW, redakcja Zeszytów Formacji Katechetów przyjmuje następujące zasady:
- Autorzy publikacji powinni ujawnić wkład poszczególnych osób w powstanie publikacji (z podaniem afiliacji oraz kontrybucji, tj. informacji, kto jest autorem koncepcji, założeń, metod, protokołu itp. wykorzystywanych przy przygotowaniu publikacji), przy czym główną odpowiedzialność za ujawnienie wskazanych danych ponosi składający opracowanie.
- W przypadku stwierdzenia zjawisk typu „ghostwriting” oraz „guest authorship” redakcja dokumentuje te przypadki oraz powiadamia o tym fakcie instytucję zatrudniającą autora oraz stowarzyszenia, zespoły i towarzystwa naukowe, których jest członkiem.
- W przypadku finansowania badań wykorzystanych w publikacji autor zobowiązany jest podać źródło finansowania.
Czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe. Przesłanie artykułu do recenzji oznacza zgodę na jego udostępnienie na tej licencji.
Polityka prywatności
Nazwy i adresy e-mail wprowadzone na stronie tego czasopisma będą wykorzystywane wyłącznie do określonych celów tego czasopisma i nie będą udostępniane w żadnym innym celu ani żadnym innym podmiotom.