Ewaluacja zeszytów ćwiczeń do nauki religii w gimnazjum

Autor

  • Lidia Mergalska

Słowa kluczowe:

Ewaluacja, religia, szkoła

Abstrakt

Przeprowadzona ankieta wskazuje, że zeszyty ćwiczeń do religii zostały bardzo dobrze przyjęte przez ankietowanych uczniów. Większość przyznaje, że treść jest dla nich zrozumiała, a w korzystaniu z nich znacznie pomaga podręcznik. Proste polecenia sprawiają, że zeszyty ćwiczeń stają się ciekawe i pomocne dla uczniów, a co za tym idzie chętnie po nie sięgają. Proponowane ćwiczenia są ciekawe i łatwe, chociaż niekiedy wymagają myślenia i poszukiwań, czy nawet pomocy nauczyciela. Zdecydowana większość uczniów podkreśla, że zeszyty ćwiczeń są pomocą w przyswajaniu i zrozumieniu treści poszczególnych katechez. Ciekawe są propozycje zmian udoskonalenia zeszytów ćwiczeń, które dotyczą większej ilości obrazków i sugerują, żeby zeszyty były kolorowe. Świadczy to o ważności i potrzebie zeszytu ćwiczeń, ponieważ nawiązuje do konkretnych potrzeb uczniów. Zdecydowanie stwierdzają, że zeszyt ćwiczeń jest przydatny na katechezie, ponieważ pomaga zrozumieć poznane treści katechezy pogłębić je i utrwalić. Bardo cieszy fakt, że zwracają uwagę na zastosowanie zeszytu we współpracy z podręcznikiem, co świadczy o ich zainteresowaniu nauką. Jest również nieliczna grupa uczniów, którzy uważają, że zeszyty ćwiczeń są nie potrzebne. Pokazali oni również w innych wypowiedziach, że są mało zainteresowani nauką i niezdecydowani co do swoich pragnień. Trzeba mieć nadzieję, że i oni na miarę swoich możliwości skorzystają z zeszytów ćwiczeń, kształtując swoją postawę wobec Boga, ludzi i religii.

Pobrania

Opublikowane

2010-12-10

Jak cytować

Mergalska, Lidia. 2010. „Ewaluacja zeszytów ćwiczeń Do Nauki Religii W Gimnazjum”. Zeszyty Formacji Katechetów 40 (4):97-106. https://zfk.katecheza.radom.pl/index.php/zfk/article/view/590.

Numer

Dział

Formacja dydaktyczno-metodyczna

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>