Integralna wizja wychowanka
Słowa kluczowe:
wychowanekAbstrakt
Ci, którzy nie znają bliżej chrześcijaństwa, wyobrażają sobie zwykle, że jest to religia, która troszczy się głównie o duszę człowieka po śmierci, albo że tu i teraz nie troszczy się o całego człowieka, a jedynie o jego moralność, duchowość i religijność. Wszystkie inne sfery ludzkiego życia znajdują się jakoby poza zainteresowaniem religii i pedagogiki chrześcijańskiej. Tymczasem chrześcijaństwo to integralna troska o całego człowieka tu i teraz, a pedagogika chrześcijańska to formowanie bogatego człowieczeństwa, czyli promowanie dojrzałości całego człowieka jako osoby. W perspektywie integralnej odpowiedzialnym wychowawcą nie jest ani lekarz (jeśli rozumie on jedynie ludzkie ciało), ani psycholog (jeśli rozumie jedynie ludzką psychikę), ani ksiądz (jeśli rozumie jedynie wymiar duchowy i religijny). Wychowawca, który kieruje się integralnym rozumiem wychowanka wie, że tylko sam zainteresowany może odkryć sens własnego życia i na swój niepowtarzalny sposób włączyć się w historię miłości, która jest jego największą potrzebą i aspiracją.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Zeszyty Formacji Katechetów
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.